Monday, November 17, 2008

ROAD TRIP : 3 Perhentian


PJ > Kajang > Kuala Pilah > Bagan Lalang > PJ
GENRE : SERAM SERAM KUKU

Yeay it’s school holiday (semester break)!!! Apa lagi lagi, rewang la..(sila JANGAN refer kamus org Johor k)
Our journey started at 8. It was raining heavily and the traffic was so bad –LDP takdenye tak bad. The car windscreen was so blur and I suddenly saw something outside....

It was my picture on the billboard! Ni sapa punye keje ni???


Takpelah nak buat camane, nasib badan.
Kami pun meneruskan perjalanan kami ke Kajang untuk mengambil sorang lagi penumpang. Kami akhirnya sampai di sebuah perkampungan. Tiba-tiba, ada bau busuk menusuk hidung. Kami tercari2 dari manakah datangnya bau itu, ketika sedang asyik mencari bau, kami ternampak satu lembaga yang besar jugaklah saiz dia. Salah seorang rakan di dalam kereta tiba-tiba menjerit ‘Yannnn!!’ Owh ok..
Perjalanan diteruskan kembali, entah mengapa kereta terasa berat. Pemandu mula cemas. Aku dan pemandu perlahan2 menoleh ke belakang, berdiri bulu roma kami. Ini kali pertama kami berhadapan dengan situasi begini. Dalam kesamaran malam kami begitu terkejut melihat empat lembaga di tempat duduk belakang. Lampu di dalam kereta tiba2 menyala; ‘Meh sini aku amek gamba korang’ kata salah seorang dari lembaga itu.


Kami pun senyum la..

Tanpa menghiraukan lembagas di belakang, kami meneruskan perjalanan. Perut terasa berkeroncong. Mujur ada Kedai Sate Haji Samuri berdekatan. Tanpa melengahkan masa kami terus memberhentikan kereta dan menuju ke dalam kedai.
Ketika langkah kaki dihayunkan, seperti sesuatu mengikut hayunan kaki kami. Sesekali terdengar derai ketawa tetapi tidak begitu jelas dari mana arahnya.
Kami duduk di meja makan. Satu-satu lembaga yang berada di dalam kereta kami tadi duduk di hadapan kami. Tidak kami sangka lembagas itu mengekori kami. Mujur ada Zamil, setelah membaca mentera, lembaga itu mula memperkenalkan diri – Hantu Galah, Hantu Garang, Hantu Tido dan Mak Hantu.
Dengan kamera berkuasa tinggi kami, dapat kami rakamkan gambar2 hantu itu dengan jelas. Buat tatapan anda…




Setelah berkenalan, akhirnya aku setuju untuk membawa hantu2 ini pulang ke kampong. Yelah kesian pulak diorg ni, kampong diorg jauh; 2 dari Kelantan, 2 dari Johor.
Di kampong semunya berjalan seperti biasa, hantu2 tu pun biasa la.. tido-bangun-makan-tido-bangun-makan. Sehinggalah waktu hampir maghrib. Aku sudah bersiap sedia untuk pulang ke kota. Oleh kerana aku telah menjaga mereka dengan baik, mereka tidak sanggup berpisah dengan aku. Terpaksalah aku membawa mereka ke kota semula, tetapi aku telah bagi syarat kepada mereka sekiranya ingin terus mengikutiku. ‘Bagi tidak menakutkan orang lain, kamu semua harus ku makeup kan’. Mereka menerimanya dengan hati yang terbuka. Inilah gambar mereka selepas makeup.



Memandangkan muka mereka dah berubah patutla aku memberikan nama manusia pada mereka.
L to R : syud, ita, yan
F : yin

Inilah rakan seperjuanganku untuk pulang ke kota malam ini. Aku ingatkan hantu semua nya jahat, rupanya ada yang baik hati, mereka2 inilah contohnya (kembang..kembang). Siap salah sorang dari mereka menawarkan diri untuk membelanja kami semua. Tapi ada syaratnya, mereka2 ini harus makan di kawasan yang agak terpencil. Kami pun buat keputusan untuk makan Seafood di Bagan Lalang – jauh dari kawasan penempatan manusia. Mujur Hantu Galah a.k.a Yin ada lessen memandu, sebab kawasan hantu ni aku tak berapa tahu sangat.



Amboi, lepas makeup bukan main lagi hantu2 ni bergambar. To see more makeup sample pls visit www.bahabrushnblush.blogspot.com, ahaks sempat mak promote nyah!





Ada juga pekara menyeramkan berlaku di sini, ketika aku cuba mengambil gambar suasana malam, tiba2 ada satu makhluk tiba2 muncul di dalam gambar. Betul.. tengok ni..


Sampai di kedai makan, aku terus mengorder makanan buat mereka. Diorang ni mmg horror, hantu dari zaman batu.. diorg makan ketam mentah rupanya.

IMAGE UPLOADING....
Aku:Hantu2, ini ok ke?
Hantu Garang:Oi..lagi la. Tak cukup. Ikan sotong pepahat kerang, semua kami nak!
Dalam ketakutan aku meneruskan memilih menu malam itu. Inilah dia menu yang kami order:


Dalam kekenyangan, aku tersedar hantu2 ni semunya memandang aku dengan pandangan yang sungguh tajam. Mata mereka merah menyala. Aku tertanya2 mengapa. Sehinggalah salah seorang dari mereka bersuara:

Nama hantu tak ingat : Ko penipu! Rupa2nya ko pun hantu jugak!!!
Aku : Ye..ye mengaku, aku Hantu Makan.

Sangkaanku mereka akan menjauhiku kerana menipu ternyata meleset. Mereka dapat menerimaku seadanya. Perhubungan kami menjadi semakin akrab.
Memandangkan kami ni semuanya rupa-rupanya hantu, apahal balik awal malam masih muda. Mata hantu pun tak ngantuk lagi. Kami menuju ke sebuah pusat Karaoke. Berikut merupakan gambar kami di sana:

Syud, support local music syud. Jangan Indon all the time ok.


Yan vs Mas Idayu


Ita dan Kapilla


Memang la hantu ni yang paling sopan sepanjang karaoke time tu. Tunang sapa la ni? ;p


Well, it was a wonderful trip. We enjoyed ourselves to the max. Monday is coming huhuhu I wish to have a lot more trips like this :)

5 comments on "ROAD TRIP : 3 Perhentian"

aZRoy on November 18, 2008 at 7:38 PM said...

ceiiitttt, seram gak mula2.. teknik penceritaan yg menarik, huhu :P

Y I E N J R on November 18, 2008 at 10:23 PM said...

baha, aku rasa mak hantu tu yan kan???? ;p

::she is zente @ eyka:: on November 18, 2008 at 10:27 PM said...

fuh..berkenan dengan aksi mas idayu...boley berkenalan..hahahhaha.

syuhada on November 19, 2008 at 7:36 AM said...

cis. hantu garang tu aku la? wahahahaha

baha, aku nak support local music. tapi xsempat sbb ade budak tu kan dia bantai nyanyi semua lagu rock kapak. hahahaha

Asmah said...

Serius lawak cite ko ni.hahahaha..ko ni mmg gilo!

Mommies Commitee

 

Motherhood journey Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates