Monday, August 8, 2011

Exclusive Invitation: Mom's Care Breastfeeding Seminar (Aug 20)

3 comments
TO : Mom's Care cardmember holder.

First and exclusive breastfeeding seminar in conjunction of the World Breastfeeding Month this August. Our expert will be there to share the technique of breastfeeding as well as the healthy diet that can enhance your breast milk productivity. Details as follow:


Date: August 20 (Saturday) 2-5pm

Venue: Italiannies, Lot S209, Second Floor, The Gardens Mall, Mid Valley City

Speaker:
• Pn Salmiah Dato Hj Talib,
Member of Malaysia Lactation Advisors & Consultation Association (PPPLM)




Cheers,
Mei Fen
Marcom department
Kinderdijk Sdn Bhd
03-6275 8908





SEEKING OPINION:
Hello mommies, nak tanya battery operated breast pump apa yang Okay dan affordable? Sekarang guna breast pump electric tapi ada tempat susah nak cari power source so looking for second breast pump yang boleh guna battery. TQ in advance :)

Teka-teki breast pump

2 comments
Breast pump apakah yang boleh operate menggunakan battery dan harga yang affordable?


Now guna Spectra electric. Masalahnya di surau office baru ni takde power source plus bulan 9 dah start kelas, xtau lah ada port tak nak pump nanti. Worst case pump dalam kereta je.

Seeking for opinion.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, August 7, 2011

Buka Puasa 2011

1 comments
Ini dah jadi acara tahunan, buka puasa dengan kawan-kawan back in university. Bermula dengan saja-saja ajak kawan-kawan buka puasa masa tahun 2008. Venue; Eden sebab paling affordable. Tahun 2009 and 2010 buat kat Sime Darby Convention Centre pulak. And tahun ni, tahun ke-4 kami berbuka puasa sama-sama, kami buat di Tropicana Golf & Country Resort Damansara. Tukar selera pulak. Memang jadi lebih berselera lah!! The ambience was good so do the food :)


Dari car park ke enterance ada buggy service. Walaupun idak le jauh mane, tapi... puasa lah katakan ;p

Amir, lapa nau ke kamu?




Food stalls



Before berbuka....


Dasyat selera budak-budak ni...







Ya Habibi..


Lepas berbuka...

Acara wajib, posing kat tangga!!!




Recap gambar tahun-tahun lepas...

2010



2011



Sama tapi saiz tak serupa ;p

Thursday, August 4, 2011

My baby after Amir......

2 comments


Follow his growth and development in my brain here...

And the award goes to......

3 comments
Tadaaaaa.......

Eh, not you la Amir!!! Syyhhh..











Here we goooo........






















Here he is!

Sweeet... :)

Do contact me at hidayah_bahar@yahoo.com ya mommy Noah! :)

Tuesday, August 2, 2011

UPDATE_THE BALD BABY CONTEST.

9 comments
Berkenaan contest yang dianjurkan oleh Amir pada bulan lepas, kami sekeluarga dah buat keputusan pemenang..... Nope, not yet ;p  We decided to close the contest early, which is TODAY 3/08/2011.

Penyertaan dari mommies memang sangat happening and overwhelming. Sayangnya, untuk contest ni hanya ada Grand Prize bermakna satu sahaja pemenang. Confirm rambut Amir lagi susah nak tumbuh sebab memikirkan siapa yang layak menang ;p

To those yang nak check I dah view ke belum, go to comments trail kat entry contest. At some blog, I don't know why I cannot leave my comment. Tengok orang lain comment boleh je. Sigh. That's why I reply dekat my entry je.



Semenjak-dua menjak ni, Amir makin berkerut memikirkan siapa yang paling layak menang....

Masa main gelongsor pun tak enjoy, sambil slide sambil fikir...



Ini lebih hebat dari masalah negara. Siapa yang patut menang ni?




Keluarkan saya dari sini, saya mau tengok gambar baby-baby botak tu!



Let me gooooo! Hiyarkhhhhhh...



Ish memang pening lah nak pilih pemenang ni.. ish peningnya!




 
Pening kepala la Amir fikir... Amir tidur jap ye mommy. (ini mcm excuse baba)  ;p






Sila expect untuk mengetahui keputusan kami dalam sehari dua ini :)





(Drum Roll)


Monday, August 1, 2011

Biasiswa belajar

7 comments
Setengah hari, hari ini.. sibuk call sana sini nak tanya pasal biasiswa sambung belajar. Last week, offer letter dah sampai.. terkedu tengok yuran semester pertama.

Kat Malaysia ni memang banyak jenis biasiswa. Sedihnya masa degree dulu takde pendedahan pasal biasiswa, so berhutang dengan PTPTN. Masa Master, keluar duit EPF, akaun ke-2. Now, tengah fikir macam mana nak tanggung study fees ni. Since last weekend survey biasiswa dekat Malaysia, harini terus call badan-badan yang berkenaan. Sayang seribu kali sayang, list biasiswa bukan main panjang tapi untuk level PhD ade lah a few je yang offer :(

If untuk degree level, ada banyak biasiswa untuk diapply. Tengok kat sini.

Hasil penyelidikan:

1. Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)
Untuk Master and PhD, JPA akan menaja student yang pernah ditaja semasa Degree. Kalau tak pernah ditaja semasa degree, lupakan sahaja niat nak apply scholarship JPA.

2. Majlis Amanah Rakyat (MARA)
Dari pagi tadi call, asyik ENGAGE! This is my only hope. Tsk. Tsk.

4. Kementerian Pengajian Tinggi (KPT)
Okay, yang ini berita baik. In 2010, KPT ada launch MyBrain15 - consists of MyMaster and MyPhd. Recently terbaca dari Star online, over 5000 spots left for MyMaster. Rugi kalau tak apply. Masa zaman I buat Master, xnak dibuatnya. Undi Pembangkang!! ;p
So kali ni, harap-harap ada rezeki nak dapat MyPhD. Fasa pemilihan applicant untuk program ini adalah pada Januari, April, Julai dan Oktober setiap tahun. Boleh baca details kat sini. But I have a situation, Oktober baru diorang nak pilih, saya pula kena register in September. Dan yuran bagi semester 1 adalah paling tinggi berbanding semester lain. Maka, masih perlu peningkan kepala fikir mana nak cekau duit banyak itu dalam masa 2 bulan ni.

5. Yayasan Negeri
Masing-masing boleh check dengan yayasan negeri masing-masing, apa yang diorang offer untuk anak jati sambung belajar. Like Negeri Sembilan, diorang bagi loan untuk study. Akan dibuka untuk application, pertengahan August ni. Tapi belum pasti lah cara pembayaran balik dan interestnya. Person in charge tadi ada kata, bayaran dibuat balik selepas 6 bulan tamat belajar dan amount bayaran sebulan RM100-200. Kalau dapat yang ini, seterusnya saya berharap boleh tulis surat rayuan then x perlu bayar apa-apa balik :)

6. Bank Negara Malaysia (BNM)
BNM pun ada biasiswa untuk semua level of study. Untuk tahun 2010/2011 TELAH PUN DITUTUP. Sob. Sob. Sila cuba tahun hadapan. Iklan akan dibuka SEMINGGU sebelum result SPM keluar.

7. EPF, Akaun ke II
Okey, ini bukan biasiswa. Kita boleh buat pengeluaran dari akaun ke II untuk pendidikan. Malangnya, dalam akaun ke II tak sebanyak yuran semester 1  :(   Dah ade banyak pengeluaran untuk yuran masa Master dan rumah.


 
Insya allah, ada lah cara nak dapatkan bantuan untuk sambung belajar ni. Cuma, nak mengadakan that amount of money untuk pendaftaran Sem 1 itu... Isk. Initially I thought, dalam akaun ke II itu cukup. Isk lagi.
 
Amir, boleh tak mommy pinjam duit tabung harimau Amir?  :(
 

Mommies Commitee

 

Motherhood journey Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates