Friday, March 6, 2015

Review: Pureen Warehouse Sale 2015


First time sampai ke Pureen Warehouse Sale ni walaupun since dulu-dulu selalu nampak advertisement dan baca blog orang yang dah pernah pergi, barulah harini dapata experience ke sale si Pureen ni.

Kami (sekeluarga pergi because it's Saturday) sampai di area industrial park Glenmarie ni nearly 11am. Parking memang dah susah, ramai yang parking kat main road dan perlu berjalan jauh untuk masuk. Dan dah ramai juga dah berjaya beli barang, teruja tengok barang-barang yang diorang beli. Bila sampai di pintu masuk, ke kiri untuk pergi ke bahagian baju dan kanan untuk ke bahagian diapers, sabun etc.

Bear in mind sales ni adalah di perkarangan bangunan Summit Company dan mereka pasang khemah. Walaupun masa kami sampai dah ramai orang, gagah kan diri pergi 'cedok2' baju di lautan manusia itu.

Harga baju memang jauh lebih murah, ada yang RM2 per piece tapi kebanyakkan takde pair dah RM5 per set. Tapi yang set ni kemain susah nak jumpa. Jadi, selepas aktiviti mencedok baju, para pelanggan akan beramai-ramai duduk kat tepi hallway sambil menambahkan kesesakan untuk memilih baju2 yang dicedok. Rasanya adalah dalam sejam proses pilih dan finalysed and we're ready to pay! Then I came to realize yang laluan ke arah section baju tadi dah dipenuhi dengan orang beratur. Wow. Tak sampai 10 min beratur bawah khemah tu rasa nak pitam hahaha aduhai, serius tak boleh tahan. Bayangkanlah bawah khemah yang ada kipas jauhnya kemain. Maka I decided not to buy :(

Nak pergi ke section diapers pun tak sanggup sebab by 12pm Q adalah sangat panjang.


So, apa hasil belian adalah..

1. Shower gel for kids brand Tracia. Kat section Tracia je takde Q
3. Peel fresh Marigold and Vitagen yang dijual murah dekat lori luar dari kawasan sale.

One of the reasons I don't favor sales yang happening on weekend. Most of sales akan start hari Jumaat and i usually go on that day. Weekend crowds surely crazayyy!!! I think Pureen should consider to do it in a longer period. They have enough stuffs for everybody tapi in such a short period of time how many of us can enjoy the sales.

Post ni bukanlah untuk tidak encourage orang pergi kalau u dont have the fear, why not.. Barang memang murah hehe

Some tips:
Datanglah lebih awal dari start time, 9.30am.
Datang at least berdua, adult sahaja supaya sorang boleh pilih dan sorang lagi pergi q. And you'll have enough hands to carry the things.
And make sure tahap kesihatan adalah optimum hehe

So good luck!


The only photo I ada mood untuk capture.. Tengah q nak bayar, tapi dari lokasi saya berada, mungkin lagi 10 meter (atau lebih) baru sampai cashier. 

0 comments on "Review: Pureen Warehouse Sale 2015"

Mommies Commitee

 

Motherhood journey Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates