Friday, June 11, 2010

Reality Check


Anda tahu anda pregnant.

Anda juga mungkin tahu berat badan anda pasti naik sekiranya mengandung.

Anda tak perlu takut, itu adalah normal.

Bila jumpa saudara mara, sahabat handai, rakan taulan; pasti mereka berkata 'E..eh dah besar dah'

Tapi, cuba define besar. Besar mana? Sangat besar, sedikit besar? Kadang kala anda kurang pasti.

Maka anda perlu bertanya dengan insan paling rapat dan mengenali anda atau dengan lebih tepat insan yang telah menyebabkan anda sebesar itu di kala ini. Iye, si suami akan berkata 'Takdelah.. biasa je, memang la macam tu' Standard jawapan menjaga hati.

Memang kebanyakkan masa kita akan rasa, ye saya telah membesar tp ok2 je...


Betul ke Ok macamni?




Ni baru nak masuk 6 bulan ni.. Anda dah naik 12kg.
Perempuan berbaju ungu gelap, muka kamu tu menyakitkan hati!

Saya ingatkan 12kg tu sedikit je perubahan, tetapi gamba di atas menjawab persoalan saya selama ini. Rupa-rupanya saya lupa bentuk asal badan sendiri, ingatkan memang macam ni dari dulu. Patutlah hari-hari tengok kat cermin sama je.


Renung-renungkan dan selamat beramal.

7 comments on "Reality Check"

Puan Jiha on June 11, 2010 at 4:40 AM said...

naik 12 kg pon tp tetap comel ... takpe hehehehe

xiedax on June 12, 2010 at 3:58 AM said...

haha...relax ler ibu mengandung..nnti pas deliver, kembali la ke bentuk asal..tp........
-
-
-
siyes naek dayah...dis time xde sape ble kate ko keding k..haha

`BaHa` on June 12, 2010 at 6:32 AM said...

wahahaha nak sangat tengok aku gemok, nah hambek ko!!! ;p

zente@eyka on June 13, 2010 at 5:01 PM said...

hahahhahaa..tergelak gua di pagi hari..

AzUraAa on June 14, 2010 at 6:08 PM said...

ye babe... aku pon baru nak komen mcm ieda.. pasni tade sape nak ckp ko kurus kering takde butt ke ape...

ahh~~ nak jugak mcm ko...

y i en j r on June 14, 2010 at 8:58 PM said...

dulu sume dop cakap "baha, nape ko ni kurus sangat?" dan kdg2 yg paling annoying, " babe, ko ni kurus sekeping la.." huh, skrg sila la lihat Norhidayah bahar yang baru (temp) ;p

p/s: adakah anda puas hati skrg?
hahhaa...
baha, 12kg naek pon tapi tetap COMEK okey ;))

`BaHa` on June 14, 2010 at 9:01 PM said...

ye sila lihat puas2, ade mase baoe bulan je lagi ni. pastu sy nak kurus balik, tak kisahla ape org nak cakap janji suami suke *wink*

Mommies Commitee

 

Motherhood journey Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates