Thursday, June 17, 2010

Test air gula & Checkup


Test air gula (MGTT)
Seawal 7.40am dah tercongok kat Poliklinik Komuniti Kelana Jaya sebab ada appointment test air gula - yang saya cuba elak last week, tapi last checkup dgn klinik KJ ni diorang trace ade gula lagi dalam urine. Bak kata nurse nya kene buat test air gula jugak walaupun trace sikit je, concern if ada diabetes, and tak boleh delay test ni lagi. Sigh. Tanya2 orang, level gula yang diorang trace tu still normal. Tapi untuk kesihatan sejagat, pergi jugak la pagi tadi.
Well, the test was not so bad. Takde masalah rasa nak muntah, berjaya minum air gula tu. Nurse kata will call kalau detect ada diabetes, but didn't receive any call today.. I should be grateful. And kepada nurse2 yang lain, stop membebel pada saya kalau trace gula dalam urine lagi ok, dah buat pun test air gula tu.. -walaupun anda mungkin sayangkan saya, just stop bising2 ok *wink*

MGTT, sememangnya bukan acara yang ditunggu-tunggu hari ini... Tapi agenda seterusnya, memang ditunggu-tungu

Checkup @ UKMSC
I had my first appointment with Prof Hashim at UKMSC - since we decided to transfer from Pantai to UKMSC which is more affordable.
My personal opinion, Prof Hashim ni macam sempoi je.. ada sense of humor, at least tak lah tak friendly kan but..... Dr Idris is more fatherly =(
Stupid me - first thing yang saya tengok pasal Prof Hashim ialah - badannya agak berisi maka tangannya agak besar, mungkin bukan 'penyeluk saku' yang baik - huhuhu
*Sila abaikan personal opinion di atas

Alhamdulillah baby sihat, again Prof confirmkan '100% boy', tak de masalah sumbing - Saya sangat happy dan terlupa pasal tangan beliau, baguskan?
Baby pun dah almost 1kg, cuma kepala baby kat bahagian atas pulak. Last scan dah elok-elok dekat dengan birth canal tu. According to some people, memang lah baby still berpusing-pusing lagi. Cuma Prof pesan buat exercise ketuk ketampi, to help baby pusing ke bawah semula. Baiklah, prof saya akan buat... sekarang... ?? tapi sekarang tengah update blog.. esok! ?? ye ye esok nak balik Muar.. aha, start next week... (Next week saya akan bagi alasan lain)

Bila agaknya saya nak start exercise ni? Risau je, tapi tak start.

Baby dah besar, tak dapat nak capture his body as a whole. Muka pun dah tembam and terhimpit kat perut, masa scan sibuklah dia menggerakkan mulut macam tengah makan.. Same macam mak ngko eh, makan je keje. Berat naik 0.6kg seminggu. Hmmm no comment, budak tu memang kuat makan.


Face

Prof cuba focus to his lips and nose, well i pun tak clear sangat gamba ni. View from the screen was much better

6 comments on "Test air gula & Checkup"

Dina Zakaria on June 17, 2010 at 4:44 PM said...

wah, naik 0.6 kg/wk??memang excellent lahh u..i ni asyek dok menunggu jer biler berat nak naik..perut dah naik jugak, tp ntah mane pergi berat tu..huhuhu..

LinZ said...

alah...sendiri kuat makan, salahkan anak pola..ahhaha~

Nur on June 17, 2010 at 5:48 PM said...

deena, tapi kalau check up kat k'jaan kena sound jugak, sebab asyik exceed. anyway after 5 month, expected untuk naik 0.5kg seminggu, before 5 month 0.5kg sebulan

lin, bukan aku nak salahkan dia, dia yg nak bertanggungjawab..anak yg soleh la kata kan.. ;p

Puan Jiha on June 17, 2010 at 6:03 PM said...

penyeluk saku... tangan besar... erk mcm ngeri di situ.... hehehehe

Jiha siap mimpi tertendang nurse yang menyeluk tu...hik hik camne lah nanti

Nur on June 17, 2010 at 6:06 PM said...

entah kenapa la pekara tu yg paling i risaukan haha.. hope ok la nnt.. org kate Dr lelaki more gentle, we'll see =)

thezaila on June 17, 2010 at 6:14 PM said...

mak aih.. 'tangan penyeluk saku' serious x terlintas pasal nih.. bagus bagus.. nnt aku aku nk cari doktor. aku observe pasal ni..

Mommies Commitee

 

Motherhood journey Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates