Sunday, April 3, 2011

What's wrong with you??


Tadi tengok Buletin Utama pasal kematian budak sekolah agama 7 tahun dipukul oleh penyelia asrama.

Semua yang hidup akan mati. Itu pasti.

My experience, emak meninggal masa umur 12 tahun and my second brother passed away a day after I gave birth. Sedihnya tak tergambar especially masa emak meninggal. But I was too young tak dapat nak describe sedih itu macam mana until hari Banglang dikebumikan, it reminds me macamana sakitnya rasa sedih masa mak meninggal.

But still I can't imagine how painful it is for arwah adik ni punya family. He died at a place that should be the most safety after home. And he's 7! I dare not to read the details. I'm gonna send Amir to school one day. Ya, Allah jauhkan lah pekara sebegini dari Amir dan anak-anak buah saya!

Kalau ikutkan hati rasa nak caci je orang yang buat macamani, but it's gonna hurt his family not him. Walaupun logiknya ape sangatlah kesalahan budak tu sampai kena pukul macam tu. Dalam Islam pun budak umur 7 tahun perlu dirotan kalau tak solat - rotan sekadar nak bagi rasa sakit sedikit. Kalau betul pun dia mencuri it's because he's naïve.

Dah banyak sangat kes mati kene pukul di SEKOLAH. When it's going to stop? Seriously, what's wrong with you people??


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comments on "What's wrong with you??"

Dina Zakaria on April 4, 2011 at 12:08 AM said...

betul lah babe..i pun geramnye baca pasal tuu..haisshh

Mommies Commitee

 

Motherhood journey Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates