Thursday, May 19, 2011

Passing the good deed


'Buat baik dibalas baik' - percaya? Tak percaya? I think now I sangat percaya.

Semalam kan ada entry pasal nak cari cheap car seat. Some of you ade bagi suggestions Aldo, MyDear - dua ni memang ada dalam list. Tapi semalam masa keluar lunch I thought of going Tesco, kot lah ada yang lagi murah than those two - cheapskate kan. Takpe, kalau bukan for food and education Amir tak kisah pun murah.

Sekali semalam boss nak ikut pergi lunch (alamak baru nak merewang kat Tesco lama sikit, nak survey kan). But then I just told her, I might be going Tesco after, nak survey car seat.

Then she said ' I still have Jordan's car seat. You can have it if you want'

Alamak shy nye ;p Rezeki kah ini? Confirm within budget ni! Hehe Of all people, my boss pulak offer me the car seat. Her son turning 7, so memang tak pakai.

Maka terkeluarlah lagi satu peribahasa 'orang memberi kita menerima'

Now, this is what I believe.. Barang-barang baby kebanyakkannya pakai sekejap. Kebanyakkan barang Amir masa newborn I dah pass to cousins and friends. They don't have to buy unless they prefer to do so. Pakai je lah apa I ada nanti I pregnant I mintak balik ;p luckily husband pun jenis tak kisah let go some Amir stuff to others.

Amir is lucky enough, tengah mommy dia nak cari car seat for him there's someone letting go her son's one. Emak Amir pun happy, duit masuk tabung rimau.

So sape nak pinjam car seat ni, angkat tangan?? Will contact you the next 4 years ;)

In case Dr Christine reads my entry, Thank you so much!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments on "Passing the good deed"

liza on May 20, 2011 at 2:47 AM said...

rezeki jgn ditolak.. :)

Nadiah Suhaidi on May 21, 2011 at 10:59 AM said...

Brg baby pakai kejap je kan. Kene la beranak banyak2 heee :P

Mommies Commitee

 

Motherhood journey Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal


This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates